Skip to content

Websites

Websites maken is de hoofdactiviteit van mijn bedrijf. Ik maak websites voor zelfstandig ondernemers, het MKB en ook steeds vaker voor internetondernemers. Voor hen maak ik webshops. Ik heb veel klanten in het onderwijs, de advocatuur en online retailing. Het belangrijkste van een website is wat mij betreft doeltreffendheid. Jij als klant beschrijft het doel wat je wil bereiken met je website en ik bedenk hoe ik dat doel voor jou kan bereiken met een goede website.

Hoe ga ik te werk

Zodra het eerste contactmoment achter de rug is, vaak telefonisch of via e-mail, maak ik een afspraak met je om jouw wensen te bespreken. Tijdens deze kennismakingsafspraak probeer ik te achterhalen hoe ik jouw wensen kan vertalen naar een goed product. Ik laat de wensen op me inwerken en werk thuis een plan uit. Zodra dat plan klaar is, leg ik het aan je voor. Hopelijk vind je het een goed plan en kunnen we samen aan de slag om jouw wensen te realiseren.

Illustratie van dienst Webdesign van Inspirify.nl
Technische realisatie

Ik bied twee soorten websites aan: maatwerk en niet-maatwerk. Wat is dat dan, een niet-maatwerk website? Met een niet-maatwerk website bedoel ik een website die met het (relatief bekende) beheersysteem WordPress wordt gemaakt en waarop een zogeheten WordPress-thema geïnstalleerd wordt. Het thema bepaalt het uiterlijk van de website en een deel van de functionaliteiten. Het voordeel van zo’n WordPress website met kant-en-klaar thema is dat het een budgetvriendelijke optie is en volledig aangepast kan worden naar jouw wensen. Het nadeel is dat zo’n website vaak onnodig veel functionaliteiten bevat en hierdoor minder gemakkelijk wordt om te beheren en bijvoorbeeld sneller langzamer wordt. Een ander nadeel is dat zo’n website niet 100% uniek is. Daar merk je als klant echter weinig van want door de uitgebreide personalisatiemogelijkheden krijg je als nog een website die perfect bij jou past.

Maatwerkwebsites zijn websites waar eerst een uniek ontwerp voor wordt gemaakt waarna dit ontwerp omgezet wordt naar een functionele website. Vaak heeft zo’n website ook een eigen uniek beheersysteem. Dit omzetten doe ik niet zelf; daar schakel in een ontwikkelaar voor in. Het voordeel van een maatwerkwebsite is dat het een unieke website wordt die specifiek af is gestemd op jouw wensen en benodigdheden. Het nadeel is de prijs. Maatwerkwebsites zijn duurder omdat alle onderdelen van de website speciaal voor jou gemaakt moeten worden.

Kortom: de keuze voor maatwerk of niet-maatwerk hangt vooral af van je budget en de benodigde functionaliteiten van de website. Of je nu gaat voor maatwerk of niet, er is altijd een passende oplossing voor jouw situatie. Ik vertel je er graag meer over. 

Wat kost het laten maken van een website?

Het merendeel van mijn klanten betaalt een bedrag tussen de € 2.500 en € 10.000 voor een door mij gemaakte website. Dat is nogal uiteenlopend, hoor ik je denken. En daar heb je gelijk in. Wat een website kost, hangt namelijk van vele factoren af. De belangrijkste factor is functionaliteit. De vraag “Wat moet een bezoeker kunnen doen op jouw website?” staat daarbij centraal. Als de website vooral een informatief doel heeft en de bezoeker enkel teksten hoeft te kunnen lezen en een contactformulier te kunnen invullen en versturen, dan zijn er weinig functionaliteiten nodig en zijn de kosten lager. Moet de bezoeker bijvoorbeeld ook bestellingen kunnen plaatsen en in kunnen loggen op een account zoals bij een webshop, dan wordt de website duurder. Er zit namelijk meer tijd in het realiseren, testen en onderhouden van deze functionaliteiten.